Przejdź do treści
Przejdź do stopki
Projekt „Akademia dla aktywnych” realizowany przez Stowarzyszenie na rzecz społeczności lokalnej Gminy Czernica „Rozwiń Skrzydła” współfinansowany jest ze środków Gminy Czernica.

Hel, Jurata, Puck, Wejherowo i Piaśnica - takie zakątki Polski zwiedzaliśmy podczas wyjazdu w dniach 25-26 maja 2024r. Weekend pełen słońca, morskiej bryzy i zdobytej wiedzy historycznej.

Hel to miejsce gdzie wszystko ma swój początek i bez wątpienia jedna z najatrakcyjniejszych miejscowości turystycznych nad Bałtykiem. Odwiedziliśmy najstarszy zabytek na Helu czyli poewangelicki, gotycki kościół, malowniczo usytuowany w pobliżu portu i promenady spacerowej, który obecnie nie pełni funkcji sakralnych, za to jest siedzibą Muzeum Rybołówstwa i działa jako oddział Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Wspaniale zaaranżowane wystawy prezentują bogate dzieje rybołówstwa na Morzu Bałtyckim, zaś dawna wieża kościelna pełni funkcję punktu widokowego. Przeszliśmy także przez serce Helu czyli ulicą wiejską, uznawaną za jedną z najpiękniejszych uliczek turystycznych w miejscowościach położonych nad Bałtykiem. Podziwialiśmy tam liczne ryglowe i ceglane domki rybackie, które niegdyś tworzyły unikalną zabudowę kaszubskiej wsi. Godzinny rejs po Zatoce Puckiej, słuchanie morskich opowieści i historycznych faktów to był nasz czas na odpoczynek. Molo w Juracie to idealne miejsce na spacer i to właśnie tam podziwialiśmy panoramę Zatoki Puckiej. Szukając urokliwych, oryginalnych miejsc, bogatych w historię nie mogliśmy na swoim turystycznym szlaku zapomnieć o Pucku, najstarszym porcie słowiańskim nad wodami Bałtyku, miejscu Zaślubin Polski z morzem. Byliśmy również w Piaśnicy, która jest znana ze zbrodni piaśnickiej czyli szeregu zbiorowych egzekucji przeprowadzonych przez okupantów niemieckich w pierwszych miesiącach II wojny światowej w lasach piaśnickich w okolicach Wejherowa. Na zakończenie naszej podróży zawitaliśmy do Wejherowa. Przeszliśmy część szlaku Kalwarii Wejherowskiej i zobaczyliśmy 5 najładniejszych kapic. Podziwialiśmy park miejski, który pochodzi z XVIII. Liczne stare drzewa, kolorowe kwietniki, zbiorniki wodne oraz rozległe trawniki przypominają o ciekawej historii tego miejsca.