Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Magiczne Podlasie

Treść

Weekend pełen słońca, zapachu ziół, latających bocianów i szumu Narwi, w  takiej krainie grupa z Czernicy spędziła miło czas. W piątek wyruszyliśmy do  wielokulturowego Białegostoku. Wiedzieliśmy Pałac Branickich, ogrody francuskie, planty oraz pomnik Psa Kawelina. Przeszliśmy rynkiem pod archikatedrę katolicką. Przy pomniku Ludwika Zamenhofa poznaliśmy jego dzieje.

W sobotę wczesnym rankiem powędrowaliśmy do Krainy Otwartych Okiennic i spacerowaliśmy po malowniczej miejscowości Soce, następnie zachwycaliśmy się  cerkwią prawosławną w Puchłach i usłyszeliśmy legendę o objawieniu w XVI w. i powstaniu miejscowości. W baśniowym Supraślu podziwialiśmy pięćsetletni Monaster prawosławny, a na zakończenie dnia w Bohonikach poznaliśmy kulturę i religię polskich Tatarów, zwiedziliśmy  meczet i mizar.

Niedzielę spędziliśmy w Tykocinie. Byliśmy w Wielkiej Synagodze, która należy do największych i najstarszych świątyń żydowskich w Polsce, wędrowaliśmy ulicami barokowego miasteczka, przeszliśmy przez rynek z pomnikiem Stefana Czarneckiego, widzieliśmy odbudowany zamek Zygmunta Augusta oraz kościół św. Trójcy. Po południu płynęliśmy tramwajem wodnym po rzece Narew oraz degustowaliśmy kuchnię Żydów Aszkenazyjskich w kultowej restauracji Tejsza. Późnym wieczorem dotarliśmy do Czernicy.

Projekt „Akademia dla aktywnych” realizowany przez Stowarzyszenie na rzecz społeczności lokalnej Gminy Czernica „Rozwiń Skrzydła” współfinansowany jest ze środków Gminy Czernica