Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Pierwszy wyjazd już za nami!

Treść

Podczas weekendu (14-15 maj) 50 osób wyruszyło w podróż do ziemi świętokrzyskiej. Zwiedzanie województwa odbywało się w promieniach słońca przy lekkim wiaterku.
W pierwszym dniu oglądaliśmy perłę architektury sakralnej czyli Św. Krzyż- zespół klasztorny, w którym przechowywana jest relikwia Drzewa Krzyża Świętego. Widzieliśmy również kryptę grobową  Jeremiego Korybuta Wiśniowieckiego oraz wysłuchaliśmy historię księcia. Ze wzgórza podziwialiśmy piękną panoramę okolicy. Zawitaliśmy także do Osady średniowiecznej w Hucie Szklanej. Poznaliśmy tam zawody wykonywane w dawnych czasach czyli jak się żyło i pracowało w średniowieczu. Duże wrażenie zrobiła na nas Galeria Minerałów i Skamieniałości w Św. Katarzynie. Odkryliśmy tajemnice klejnotów i sekrety ich obróbki. W niedzielę wyprawa zaczęła się od poznania centrum Kielc i znajdujących się tam najciekawszych atrakcji. Byliśmy w słynnej Kadzielni- rezerwacie geologiczno- przyrodniczymi i wędrowaliśmy jaskiniami. Na koniec wycieczki wyruszyliśmy pokojowo zdobyć zamek królewski w Chęcinach, który góruje nad miastem.

Projekt „Akademia dla aktywnych” realizowany przez Stowarzyszenie na rzecz społeczności lokalnej Gminy Czernica „Rozwiń Skrzydła” współfinansowany jest ze środków Gminy Czernica.